Sarah Nuha 1 tahun 5 bulan bakal menjadi kakak

Sarah Nuha 1 tahun 5 bulan bakal menjadi kakak
Sayalah Sarah Nuha!

Wednesday, January 30, 2013

Apa Yang Sebenarnya Dengan Apa Yang Anda Fikirkan Ianya Tidak Selari

Asalnya kata2 ini saya ambil daripada FB kawan saya Suzana Mohamed Ali isteri pada Nabil Ahmad bkn pelawak tu ye tp Pengacara/Penasyid... "Apa yang saya tulis dengan apa yg anda baca nadanya tidak selari"....saya suka kata-kata tu...

Pernah tak dalam kehidupan seharian anda berlaku perkara begitu? Kadang2 perbuatan kita, kata-kata kita, status FB kita atau apa sahaja yg berkait dengan kita di salah erti oleh orang lain?perkara ini menjadi lebih buruk jika ia diputarbelitkan hingga menjadi umpat dan fitnah.

Contohnya, kita kata sibuk la seminggu dua ni sbb nak setelkan beberapa perkara...tetapi sebaliknya berlaku orang kata eh nak tunjuk rajin le tu padahal tengok tak buat apa pun...contoh je ni..hehhe..ataupun kita cerita  beli iPad untuk anak utk memudahkan pembelajaran awal dan nak share dgn org lain tetapi sebaliknya "nak menunjuk la tu beli iPad pun nak cerita"...contoh jg sbb saya pun tak beli iPad kat anak saya...

Manusia suka menggunakan "Helah Bela Diri"....apa yg disimpulkan pada orang sebenarnya menutup kelemahan diri sendiri...eh dia tu asik baju dan tudung baru je...cukup ke duit bulan2..padahal dlm masa yg sama kita pun rajin buat dan beli baju baru...amboi beg baru lagi...walhal kita pun baru beli kasut berjenama yg baru..Helah Beli Diri sering digunakan tanpa disedari atau sebaliknya...

Insan yg kuat tidak perlukan Helah Bela Diri untuk menutup kelemahan diri semata2 menjatuhkan dan mengaibkan orang lain...salam keamanan...peace...saya budak baru belajar menulis!

No comments:

Post a Comment