Sarah Nuha 1 tahun 5 bulan bakal menjadi kakak

Sarah Nuha 1 tahun 5 bulan bakal menjadi kakak
Sayalah Sarah Nuha!

Friday, January 27, 2012

Yakin setiap perancangan Allah buat kita..


Alhamdulillah...Amin ya Rabb...sekadar mengimbau tarikh 2 Oktober 2011 yang lalu..tidak terjangkau oleh fikiran saya akan berkonvo untuk kali yg ke 3 selepas konvo UM pada 2004 dan konvo KPLI IPG Ipoh pada 2006.Bukan "konvo" atau "anugerah" yg saya nak katakan atau canangkan tetapi sekadar menyatakan kesyukuran bahawa setiap perancangan Allah buat kita tidak terjangkau oleh fikiran kita yg terhad.Allah aturkan hidup kita sebaik-baik perancangan Nya...semuanya bukan sahaja berbentuk nikmat,rahmat,kasih sayang bahkan UJIAN buat kita semua...soal lah diri kita adakah kita telah menjadi manusia yang benar-benar bersyukur???atau kita terus lena dibuai kenikmatan dunia yang sementara....

Ketika kali pertama naik ke pentas konvo masih bergelar anak dara..tiada perasaan...tp tetap gembira..kali kedua pula ketika baru 3 bulan bergelar isteri tetap biasa perasaannya...tapi berdebar kerana disaksikan suami tercinta...namun untuk kali ketiga, ketika melangkah masuk semasa perarakan graduan ke dalam dewan saya sedikit sebak dan terharu...berkaca anak mata...mengenangkan diri yg sedang"sarat" 9 bulan dan mengenangkan "pengorbanan"anakanda Sarah yang saya lahirkan semasa semester 4...
terlalu awal rasanya untuk Sarah  bergelar kakak ketika usianya baru 1 tahun 6 bulan...


Terima kasih kepada semua..ahli keluarga yang menjadi tunjang kekuatan saya....ibu ayah saya yang tetap memberi sokongan hingga saat itu...ayah datang juga meraikan hari bersejarah tersebut walaupun dirinya yg semakin uzur...terima kasih suami yg banyak berkorban sehingga saya dapat menyelesaikan semuanya dan dapat naik ke pentas konvo untuk kali ke 3.

Bukan "penghargaan" atau "sijil" yang menjadi sandaran..tapi hanya Ilmu,Iman dan Amal yg menjadi bekalan...rasa "kerdil" diri ini setelah Allah lorongkan jalan untuk saya mencuba ilmu baru ini...terasa "tiada" apa2 pun diri saya melainkan semuanya adalah pinjaman semata-mata..janganlah diriku diuji dengan perkara yang tidak mampu..sebagai penghargaan untuk diri sendiri jadikan semua pencapaian kita sebagai medium untuk lebih mendekatkan diri pada Nya.Yakinlah...setiap cita-cita bermula dengan angan2 dan harapan...tapi semuanya tetap dalam perancangan yang Maha Esa jua!

No comments:

Post a Comment